Till Karlskogas startsida

Kommunrevisionen

Revisorerna är utsedda av kommunfullmäktige i Karlskoga kommun och är fullmäktiges instrument för den demokratiska kontrollen. Att vara kommunal revisor är ett förtroendeuppdrag med syfte att med oberoende, saklighet och integritet granska verksamheterna i nämnder och styrelser.

Revisionens arbete styrs av kommunallagen och det reglemente som fastställts av kommunfullmäktige. Revisorerna granskar årligen all verksamhet som bedrivs av nämnderna med utgångspunkt från skriften "God revisionssed". I egenskap av lekmannarevisorer granskas även verksamheten i de kommunala bolagen.

Revision handlar både om räkenskaper men också om att ha ett starkt fokus på den kommunala verksamhetens ändamålsenlighet och effektivitet.

Revisionens inriktning av granskningarna skall vara framåtsyftande och stödjande och förbättringar identifieras och föreslås.

De under året genomförda granskningsinsatserna ger revisorerna underlag att tillstyrka eller avstyrka ansvarsfrihet för nämnder och styrelser i revisionsberättelsen till kommunfullmäktige.

För åtkomst av tidigare revisionsrapporter, kontakta kommunledningskontoret.

Hoppsan! Här saknas dokument.

Just nu håller vi på att göra karlskoga.se mer tillgängligt så att vår information enkelt kan läsas av alla människor i samhället. Det gör att under en period kommer vissa dokument och blanketter att vara borttagna från vår webbplats, i väntan på att de tillgänglighetsanpassas enligt Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Om du behöver hjälp med en ansökan eller med att få ut information kan du så länge kontakta servicecenter på info@karlskoga.se eller 0586‑610 00.

Hjälpte informationen på denna sida dig?