Hoppa till innehåll Hoppa till meny Hoppa till meny
Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

Tyck om Karlskoga

Har du synpunkter, klagomål, beröm eller förslag på hur kommunens service kan bli bättre kan du lämna det via vår tjänst Tyck om Karlskoga.

Beröm, förslag eller klagomål ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra verksamheten.

Observera!

Dina synpunkter via Tyck om Karlskoga ersätter inte din rätt att överklaga ett myndighetsbeslut. Tyck om Karlskoga ska inte heller användas till felanmälan.

Så lämnar du din synpunkter

Skriv in din synpunkt och gärna dina kontaktuppgifter i formuläret nedan. Du kan vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att kontakta dig för att berätta hur vi hanterar din synpunkt. Om du vill vara anonym, skriv inte några namnuppgifter i synpunktsfältet.

Vi vill upplysa om att alla uppgifter du lämnar kommer att vara offentliga handlingar.

Synpunkten (och det svar som du får) publiceras på kommunens webbplats, förutsatt att synpunkten inte är sekretessbelagd eller innehåller känsliga personuppgifter. Namn- och övriga kontaktuppgifter publiceras inte.

Hantering av synpunkter

Alla synpunkter nedtecknas/registreras. Om du har lämnat ditt namn kommer vi att skicka en bekräftelse på att vi har mottagit din synpunkt och vem som ansvarar för att hantera den. Bekräftelsen skickar vi senast två arbetsdagar efter det att synpunkten har kommit in. Senast inom fem arbetsdagar kommer ansvarig chef eller handläggare att kontakta dig och berätta hur din synpunkt kommer att hanteras.

Oavsett på vilket sätt synpunkterna kommer in, registreras de i en gemensam databas. Det innebär att vem som helst har rätt att ta del av synpunkten, förutsatt att den inte innehåller uppgifter som sekretesskyddas enligt lag.

Lämnade personuppgifter kommer att databehandlas. Detta gör vi för att underlätta hanteringen av synpunkterna.

Inkomna synpunkter och kommunens svar publiceras. Synpunkterna publiceras i sin helhet på kommunens webbplats — förutsatt att synpunkten inte är sekretessbelagd eller innehåller känsliga personuppgifter. Personuppgifteter hanteras i enighet med dataskyddsförordningen GDPR

Så behandlar kommunen personuppgifter

Andra sätt att lämna synpunkter

Förutom att lämna synpunkter via webbformuläret finns det flera andra sätt att lämna synpunkter.

På biblioteket, i kommunhusets reception och ute i de kommunala verksamheterna finns ett svarskort som du kan fylla i och gratis skicka in till kommunen. Det går också bra att skicka in ett vanligt brev, ett e-postmeddelande eller fax.

Ring eller prata med oss

Du kan också ringa. Tyck om Karlskoga har ingen egen telefon, men du kan framföra dina synpunkter via telefon till oss som arbetar i kommunen, så ser vi till att din synpunkt skrivs ned och registreras. Detsamma gör vi om du pratar direkt med oss ute i verksamheterna.

Relaterat

Gäller dina synpunkter stadsnät, el, vatten, avlopp, fjärrvärme, återvinning och biogas?

Eller fel och brister i din vardag?

Fler sätt att göra felanmälan.

Uppdaterad 2018-05-26

Karlskoga kommun, 691 83 Karlskoga
Telefon: 0586 - 610 00 E‑post: kommun@karlskoga.se
Kontakta Karlskoga kommun

Anställda: Logga inlänk till annan webbplats | Distansarbetsplatsenlänk till annan webbplats |  Fakturahanteringlänk till annan webbplats

Tipsa en vän:

Till Vision 2020
Dela på Twitter Dela på LinkedIn Dela på Facebook