4 december 2013 - Pressmeddelande

P R E S S M E D D E L A N D E

Jyri Jöe nyutnämnd Vd för Karlskoga Näringsliv & Turism AB

Styrelsen för Karlskoga Näringsliv & Turism AB har utsett Jyri Jöe till ny Vd. Han tillträder sin befattning den 1 januari 2014, samtidigt som verksamheten startar i nyrenoverade lokaler på Kungsvägen 34, Folkets hus.

Den nyutnämnde Vd:n presenterades vid en pressträff i Folket hus på onsdagen.

Jyri Jöe har en lång erfarenhet från det privata näringslivet och kommer närmast från eget företagande som ledningskonsult. Tidigare anställningar omfattar olika chefsbefattningar inom IBM, AT&T, Semcon och Cybercom där han har erfarenhet från områdena försvarsindustri, stat- och kommun, Telecom och inbyggd elektronik. Jyri Jöe bor och verkar i Sparreholm, men flyttar nu till Karlskoga.

- Jag är glad över att fått förtroendet att leda Karlskoga Näringsliv & Turism. Verksamheten ligger mig mycket varmt om hjärtat och jag ser fram emot att få starta och utveckla företaget, säger Jyri Jöe. Det ska bli en spännande utmaning att få vara med och ta ett helhetsgrepp på Karlskogas näringslivsservice, handel och besöksnäring. Något jag tar mig an med nytänkande och kreativitet.

- Styrelsen för bolaget var eniga i sitt beslut, vi tycker att Jyri är helt rätt person att leda verksamheten, säger Anne Mari Alanen styrelseordförande. Han har en bred erfarenhet och en gedigen bakgrund från områden som är viktiga för uppdraget. Vi ser fram emot ett givande samarbete.

För närvarande ställs bolagets blivande lokaler i Folkets Hus i ordning. Verksamheten startar upp ordentligt efter jul – och nyårshelgerna. Målsättningen är att alla näringslivsrelaterade frågor ska samlas under ett tak för snabb och effektiv behandling, för en positiv utveckling i Karlskoga.

Uppdaterad 2013-12-04 av Gunilla Östman

Anne-Mari Alanen