Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

Sopor

Alla, både personer och företag, ska sortera sina sopor.
Det står det i lagen.  

En del sopor kan man sedan elda upp
och få energi av.
Vissa sopor kan man återvinna, göra nya saker av.
Andra sopor är farliga för människor och natur
och därför ska vi ta hand om dem
på ett säkert sätt.

Du ska sortera dina sopor när du slänger dem.
En del sopor kan du slänga i soptunnan,
andra sopor ska du lämna
på kommunens återvinningsstationer
och återvinningscentral.

Om sophämtning

Företaget Karlskoga Energi och Miljö hämtar soporna i Karlskoga.

I Karlskoga finns många återvinningsstationer.
Återvinningscentralen heter Mosserud.
Den ligger väster om Karlskoga vid motorvägen E18.
Där kan du lämna grovsopor.

Vill du veta mer om sopor kan du läsa mer på
Karlskoga Energi och Miljös webbplats
som finns på www.karlskogaenergi.selänk till annan webbplats
Du kan ringa på telefonnummer 0586-750 100.

Uppdaterad 2017-06-01 av Gunilla Östman