Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

Unga 16 - 19 år

Gymnasieskola

Efter grundskolan kan man gå på gymnasiet.
I Karlskoga finns det två gymnasieskolor.
Möckelngymnasiet drivs av kommunen.
Karlskoga Idrottsgymnasium är en fristående skola.

Möckelngymnasiets webbplatslänk till annan webbplats (inte på lättläst svenska)

Gymnasiesärskola

I Karlskoga finns det en särskola.
Den är till för elever med olika funktionsnedsättningar.
På särskolan kan personer med funktionsnedsättning få hjälp och stöd.

Särskolan finns som grundsärskola,
gymnasiesärskola och särvux.
Grundsärskola betyder att barn går i skolan
från första klass till tionde klass.
Efter grundsärskolan kan man gå på gymnasiesärskola.
Särvux är en skola för elever som är äldre än 20 år.

Uppdaterad 2014-01-24 av Annica Sund