Stäng
Logga för Karlskoga kommun

Synpunkter & klagomål

Vi på Skolförvaltningen gör vårt bästa för att verksamheten ska fungera bra. Tyvärr finns det ibland delar som inte fungerar tillfredsställande och då vill vi att du berättar det för oss.

Om du har synpunkter på vår verksamhet eller är missnöjd med något bör du i första hand vända dig till ansvarig lärare eller berörd personal för att diskutera frågan. Om du upplever att ni inte hittar en lösning på problemet eller att du inte får gehör för dina åsikter kan du gå vidare till ansvarig rektor.​

Du kan med fördel använda e-tjänsten Tyck om Karlskoga för att föra fram dina synpunkter. Ditt meddelande skickas då vidare till rätt person inom vår organisation. Det går också bra att kontakta ansvarig rektor direkt via telefon, e-post eller brev. Du kan också kontakta Skolförvaltningen. Om du vill ha återkoppling i frågan är det viktigt att du uppger dina kontaktuppgifter.​

Den som tar emot klagomål ansvarar för att ärendet utreds och att eventuella åtgärder vidtas. Du kan förvänta dig en kontakt inom fem arbetsdagar efter att klagomålet inkommit där vi berättar hur vi avser att gå vidare med ärendet.​

Vad händer med klagomålet?​

Uppgifter om klagomålet och eventuella åtgärder dokumenteras av den som ansvarar för ärendet. Handlingen kan komma att diarieföras. Du som framfört klagomål har rätt att få veta vad som gjorts i ärendet. En sammanställning av klagomål som kommer in till Skolförvaltningen redovisas till gymnasienämnden minst två gånger per år.

Kontaktuppgifter

Skolförvaltningen​

E-post: gymnasienamnden@karlskoga.se

Postadress:
Karlskoga kommun​
10. Skolförvaltningen​
691 83 Karlskoga

Hjälpte informationen på denna sida dig?